Εγκλωβίστηκε για 75 λεπτά η Παιδική Χορωδία της Λυρικής Σκηνής

 

στο ασανσέρ του «Σταύρος Νιάρχος»

Μία δύσκολη Κυριακή πέρασαν τα επτά μέλη της Παιδικής Χορωδίας της Εθνική; Λυρικής Σκηνής όταν και εγκλωβίστηκαν στο ασανσέρ, πηγαίνοντας από τα καμαρίνια στη σκηνή.

‘Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της  Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ), «την Κυριακή 28 Ιανουαρίου, περίπου στις 20:30, 38 μέλη της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ μαζί με τη διευθύντρια της Παιδικής Χορωδίας, Κωνσταντίνα Πιτσιάκου, καθώς και επτά μέλη της χορωδίας της ΕΛΣ, εγκλωβίστηκαν στο ασανσέρ (χωρητικότητας 46 ατόμων και βάρους 3.500 κιλών), το οποίο οδηγεί από τον 3ο όροφο των καμαρινιών στη σκηνή».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΣ, ο απεγκλωβισμός επετεύχθη μετά από περίπου μία ώρα και δεκαπέντε λεπτά. Τρία από τα παιδιά της Παιδικής Χορωδίας μεταφέρθηκαν για προληπτικούς λόγους στο νοσοκομείο, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες, ενώ όλοι όσοι εγκλωβίστηκαν στο ασανσέρ είναι καλά στην υγεία τους.

«Σύμφωνα με τον νόμο 3785/2009 σαφώς προβλέπεται ότι η ευθύνη για τη συντήρηση και λειτουργία των κτηριακών και μηχανικών εγκαταστάσεων του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (συμπεριλαμβανομένων και των εγκαταστάσεων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής) ανήκει εξ ολοκλήρου στην ΚΠΙΣΝ Α.Ε. και στους αναδόχους της, και όχι στην ΕΛΣ» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

«Σχετικά με την βλάβη που σημειώθηκε στον ανελκυστήρα στο κτίριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) χθες Κυριακή 28/02/18, και τον εγκλωβισμό τον επιβαινόντων σε αυτό, μελών της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ και ενηλίκων, θα θέλαμε καταρχήν να διαβεβαιώσουμε ότι σε καμία στιγμή δεν υπήρξε κανένας κίνδυνος, καθώς τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες ασφαλείας, και να ζητήσουμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία, από τα παιδιά και του γονείς τους.

Σχετικά με τη διαδικασία απεγκλωβισμού θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής:

– Η κίνηση του ανελκυστήρα διακόπηκε αυτομάτως για την ασφάλεια των επιβαινόντων.

– Η εταιρεία συντήρησης ενεργοποιήθηκε τη στιγμή που καταγράφηκε η κλήση για τον εγκλωβισμό και μετέβη αμέσως στο σημείο, ενώ μέσα σε λίγα λεπτά ειδοποιήθηκε και η κατασκευάστρια εταιρεία του ανελκυστήρα.

– Οι ενέργειες συντονίστηκαν από τον υπεύθυνο της εταιρείας συντήρησης ο οποίος έχει ειδική εκπαίδευση από την κατασκευάστρια εταιρεία σχετικά με το πρωτόκολλο απεγκλωβισμού.

– Είναι προφανές ότι στον ανελκυστήρα δεν υπήρξε σε καμία στιγμή έλλειψη οξυγόνου, ενώ παράλληλα ενημερώθηκε ο σταθμός πρώτος βοηθειών του ΚΠΙΣΝ, και δύο νοσηλεύτριες προσέτρεξαν στο σημείο.

– Η διαδικασία απεγκλωβισμού κράτησε 60 λεπτά περίπου και πραγματοποιήθηκε από την συντηρήτρια εταιρεία.

– Σύμφωνα με την έκθεση της κατασκευάστριας εταιρείας, η διάρκεια του απεγκλωβισμού οφείλεται στην απόσταση που είχε να διανύσει ο ανελκυστήρας μέχρι τον όροφο διαφυγής αλλά και στην ταχύτητα μετακίνησης του ανελκυστήρα η οποία ήταν πολύ χαμηλή λόγω του βάρους του θαλάμου που ήταν πλήρης, αφού επέβαιναν σε αυτό τα 38 μέλη της Παιδικής Χορωδίας και 8 ενήλικες.

– Σε συνέχεια ενός πρώτου τεχνικού ελέγχου που πραγματοποιήθηκε, το αρχικό συμπέρασμα είναι πως ο εγκλωβισμός προήλθε από αστοχία στο ηλεκτρικό κύκλωμα της κλειδαριάς της εξωτερικής θύρας του 2ου ορόφου, εξαιτίας χτυπήματος που δέχθηκε.

– Ο συγκεκριμένος ανελκυστήρας είχε συντηρηθεί από την κατασκευάστρια εταιρεία μόλις μία ώρα πριν το συμβάν, ενώ φυσικά είναι πιστοποιημένος για μεταφορά τόσο ατόμων όσο και φορτίων.

Θα θέλαμε επίσης να επισημάνουμε ότι το ΚΠΙΣΝ έχει ήδη ζητήσει διερεύνηση του ζητήματος από ανεξάρτητο πραγματογνώμονα, ενώ θα επανεξετάσουμε και όλες τις διαδικασίες χρήσης του ανελκυστήρα από το προσωπικό του κτιρίου».

πηγή FREE MAGAZINE

Σημείωση του stayingalive 

Από την εμπειρία μου,( δεν είναι λίγα αυτά που βλέπουν τα μάτια μου ) τα “ΚΕΝΤΡΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ” στηρίζονται κυρίως στις διοικητικές θέσεις. Αυτές είναι που ενδιαφέρουν τους “μεταξύ μας βραβευόμαστε” άλλωστε..

Αν κρίνω από τον τρόπο τον οποίο λειτουργεί το Μέγαρο Μουσικής της πόλης μας, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το πως λειτουργούν όλα αυτά τα κέντρα.

2 κτίρια Μ1- Μ2  1 ηχολήπτης, 2 φωτιστές με τον έναν έτοιμο να φύγει , 1 τεχνικός που ανεβοκατεβάζει τη σκηνή που όταν χρειάστηκε  δεν ήταν εκεί. Για τις παραγωγέςχρησιμοποιούνται είτε εξωτερικοί τεχνικοί των εταιριών που στήνουν ( ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ !!) , ή τεχνικοί με δυσβάσταχτο μπλοκάκι “κοψοχρονιά” ……στα Ιδρύματα που υποτίθεται ότι παράγουν πολιτισμό. Πολιτισμό εις βάρος των εργαζομένων και προς όφελος της όποιας ματαιοδοξίας των ανίκανων που δίχως καμία πιστοποίηση τους ανατίθενται παραγωγές .

‘Άνθρωποι άσχετοι διαχειρίζονται παραγωγές που απαιτούν υψηλό επίπεδο γνώσης για το  σχεδιασμό και την εκτέλεση , περιφερόμενοι κατά τα άλλα χαριτολογώντας και κάνοντας δημόσιες σχέσεις γιατί αυτό μόνο ξέρουν να κάνουν,στηριζόμενοι στο φιλότιμο των τεχνικών.Έτσι χτίζονται καριέρες ….όχι παίζουμε τώρα…..ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΜΕΙΝΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΠΟ ΑΝΣΑΝΣΕΡ !!! αλλά τσιμουδιά….μη μάθει κανείς τίποτα.

.Είναι τόσο ταλαντούχοι ή μήπως είναι απλά επικίνδυνοι

 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΦΥΓΑΝ ΠΑΡΑΠΟΝΕΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ  ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ (όχι όμως Τεχνικής Υποστήριξης)

Τι να το κάνεις ….όταν  βρεθείς μέσα και συνειδητοποιείς τη κατάσταση   είναι ήδη αργά ….το  κακό έχει ήδη συμβεί .

Μιχάλης Σπανός