Τα δεδομένα
- Οι προσπάθειες για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του COVID-19 έχουν κλείσει χώρους ζωντανής μουσικής
- Μουσικοί επικεντρώνονται στην παρουσία τους στο διαδίκτυο
- Τα νέα προσαρμοστικά μέτρα ενδέχεται να σηματοδοτήσουν μια μετατόπιση στην ηχογράφηση και την εκτέλεση
Το εύρος και ο αντίκτυπος της απαγόρευσης μαζικών συγκεντρώσεων ενισχύθηκε με την ακύρωση σχεδόν κάθε ζωντανής εκδήλωσης σε όλο τον κόσμο για το 2020.
Για την επιβίωση σε ένα σκοτεινό μέλλον, θα χρειαστεί βοήθεια από κάθε γωνιά του πλανήτη και κυρίως την προθυμία προσαρμογής.
Ευτυχώς, η μουσική βιομηχανία εξελίσσεται εδώ και χρόνια και πολλοί εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας προβλέπουν ότι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του κοροναϊού θα συνδέονται λιγότερο με αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή και περισσότερο με όσα ίσχυαν πριν από την εμφάνιση της πανδημίας.
Μουσικοί:
Η παγκόσμια μουσική βιομηχανία έχει σταματήσει την παραγωγή συναυλιών για το 2020, ενώ οι προγραμματισμένες συναυλίες και τα φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο έχουν ματαιωθεί. Φεστιβάλ όπως τα Coachella,SXSW των ΗΠΑ, το Download Australia, το Glastonbury ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision ακόμη και το Oktoberfest είναι μόνο κάποια από εκείνα που έχουν ματαιωθεί. ενώ οι καλλιτέχνες βρίσκουν διέξοδο με διαδικτυακές πλατφόρμες είτε για να δώσουν στο κοινό τους συναυλίες που μαγνητοσκοπήθηκαν στο παρελθόν, είτε παραδίδοντας on- line σεμινάρια σε μουσικούς, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο κάποια έσοδα.
Εν μέσω Πανδημίας μουσικοί και συγκροτήματα από τους Metronomy έως τον Neil Young συνεχίζουν να παίζουν μέσω streaming για τους funs ασφαλώς όμως για να παραμένουν επίκαιροι και να μην χάνουν την επαφή με τους ακόλουθους – συνδρομητές – θαυμαστές.
Χαμένοι της υπόθεσης δίχνει να είναι οι μουσικοί και τα συγκροτήματα που δεν είχαν στο παρελθόν φροντίσει την διαδικτυακή τους παρουσία έτσι ώστε να έξασφαλίσουν πρόσβαση στον βαθύ πυρήνα θαυμαστών τους.
Νέα μέτρα (new adaptive measures) υιοθετούν αλλαγές σε recording και performing
Οι συναυλίες μπορεί να σταμάτησαν αλλά όχι και η μουσική η οποία συνεχίζει να μεταδίδεται μέσω live streaming ή Ντοκιμαντέρ και οι μουσικοί και καλλιτέχνες για να διασφαλίσουν έσοδα δείχνουν να υιοθετούν επίσης μια νέα εφαρμογή την VENMO ( https://venmo.com/) χωρίς κρατήσεις προς τρίτους.
Μουσικοί, τεχνικοί και προσωπικό που εργάζεται σε συναυλίες- περιοδείες
Η μουσική βιομηχανία βασίζεται σε ένα ανεξάρτητο εργατικό δυναμικό. Η Ένωση Μουσικών αναφέρει ότι το 94% των μουσικών του Ηνωμένου Βασιλείου εργάζονται ανεξάρτητα για το σύνολο ή μέρος του εισοδήματός τους. Δεν υπάρχει κανένα μέτρο ασφαλείας για την κάλυψη της απώλειας εισοδήματος στα εκατομμύρια των εργαζομένων που πληρώνονται μόνο για ολοκληρωμένη εργασία από ζωντανές μουσικές εκδηλώσεις. Η βιομηχανία λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε είναι απίθανο για τους μουσικούς ή τους τεχνικούς που απασχολούνται να λαμβάνουν οποιαδήποτε οικονομική αμοιβή για ακυρωμένες συναυλίες.
Οι «εργάτες στη βιομηχανία» δεν απολαμβάνουν τα εργασιακά οφέλη που προσφέρουν πολλές συμβατικές θέσεις εργασίας. Σε αντίθεση με πολλές δουλειές, οι μουσικοί οι τεχνικοί και οι εργαζόμενοι σε συναυλίες δεν μπορούν να εργαστούν από το σπίτι ενώ βρίσκονται σε καραντίνα για να αντισταθμίσουν την απώλεια εσόδων.
Η πανδημία coronavirus αποδεικνύεται η πιο καταστροφική πρόκληση που αντιμετωπίζει ποτέ η βιομηχανία ζωντανής μουσικής και η δημιουργική κοινότητα στο σύνολό της. Ακόμη πιο ανησυχητικό, καθώς ο κόσμος συνεχίζει να αντιμετωπίζει την τρέχουσα κρίση, είναι σαφές ότι υπάρχει σημαντική έλλειψη οικονομικής στήριξης για όσους έχουν απελπιστική ανάγκη.
( πηγή: https://liveforlivemusic.com/features/impact-covid-19-music-industry/)
Ψυχολογία
Ιταλία: Από την καθιέρωση της εθνικής καραντίνας στις 9 Μαρτίου υπήρξε 23% πτώση στις ροές Spotify σε σύγκριση με πριν. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι όσοι ήταν απομονωμένα ακούγανε λιγότερη μουσική από ο,τι συνήθως.
Οικονομική στήριξη
LIVE NATION[i] https://www.livenation.com/ – LIVE FROM HOME ( σήμερα ). Πλατφόρμα πώλησης εισιτηρίων και προώθησης συναυλιών. Οι μετοχές της την περίοδο του κορονοϊου έπεσαν κατά -33% . Σήμερα υποστηρίζουν τις διαδικτυακές μεταδόσεις σε μια προσπάθεια εμψύχωσης και υποστήριξης του «Μένουμε σπίτι»
Live Nation και αλληλεγγύη
Η Live Nation δημιούργησε το ταμείο Crew Nation, με χορηγία 10.000.000 δολαρίων, για να συμβάλλει στην υποστήριξη πληρωμάτων (crew) ζωντανής μουσικής που έχουν επηρεαστεί άμεσα καθώς τα show τίθενται σε παύση λόγω του COVID-19.
Στη σελίδα τους επισημαίνεται:
Το τεχνικό και ειδικό προσωπικό (crew) είναι απαραίτητο για τις τις ζωντανές συναυλίες και περιοδείες. Εργάζεστε πίσω από τα παρασκήνια για να βοηθήσετε τους καλλιτέχνες και τους θαυμαστές να συνδεθούν με τη μαγεία της ζωντανής μουσικής και το Live Nation θέλει να διασφαλίσει ότι θα έχετε φροντίδα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Θέλουμε να σας παρέχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη υποστήριξη, οπότε έχουμε συντάξει επίσης μια λίστα με πόρους ψυχικής υγείας που είναι προσβάσιμοι παγκοσμίως, καθώς και κάποιες οδηγίες για πλοήγηση σε κοινωνικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο.
(Πηγή https://www.livenationentertainment.com/relief-fund/)
Ελλάδα: Τεχνικοί
Διαβεβαίωσαν την ένταξη του κλάδου μας στην ΚΥΑ
Αλλά……….δημοσιεύτηκε σήμερα 30/4/2020( χτες) η περίφημη ΚΥΑ στο site του
https://diavgeia.gov.gr/…/6%CE%99%CE%A9946%CE%9C%CE%A4%CE%9…
κατά την οποία οι “Τεχνικοί απασχολούμενοι σε ζωντανές οπτικοακουστικές εκδηλώσεις μέλους (sic!) των οικείων κλαδικών ή ομοιοεπαγγελματικών σωματείων” περιλαμβάνονται στις λίστες των μέτρων στήριξης εργαζομένων ειδικών κατηγοριών, οι οποίοι πλήττονται σημαντικά λόγω των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης κορονοϊού COVID – 19
Βάσει της οποίας παρακολουθήσαμε στη συνέχεια το μαγικό…. Να εξαφανιστεί ο κλάδος μας από το ΦΕΚ 1547, που δημοσιεύτηκε στις 22/4/2020 από το Εθνικό Τυπογραφείο. Όπως ενημερωνόμαστε τηλεφωνικά, από την Πέμπτη 23/4/2020, δια στόματος των υπηρεσιακών παραγόντων Καλαβρού Ειρήνης και Κούρκουλου Ελβίρας (Διεύθυνση Απασχόλησης), πρόκειται για τυπογραφικό λάθος (ΝΑΙ, και οι Καλύτεροι/Άριστοι κάνουν λάθη) για το οποίο έχει σταλεί διορθωτικό ΚΑΔ για επεξεργασία με αριθμό 19793, από τις 23/4/2020 αλλά… να, βρε αδερφέ… έχουν πολύ δουλειά… δουλεύουν και σαββατοκύριακα… και να είμαστε σίγουροι ότι θα διορθωθεί το λάθος.
Έκτοτε, έχουν βγει μόνο 88 νέα ΦΕΚ χωρίς να περιλαμβάνουν τη διόρθωση αλλά ας μην είμαστε πολύ αυστηροί κι εμείς!
Πόσος εξευτελισμός ακόμη……
Καλή Πρωτομαγιά και καλή επάνοδο με κλειστά μικρόφωνα και αγώνα
——————————————————————————————————————————–
[i] Το 2009, η Live Nation εταιρεία προώθησης συναυλιών και η Ticketmaster , μια και εταιρεία έκδοσης εισιτηρίων, κατέληξαν σε συμφωνία για συγχώνευση. Η νέα εταιρεία έλαβε κανονιστική έγκριση και ονομάστηκε Live Nation Entertainment. Τα επιχειρηματικά τμήματα της Live Nation Entertainment είναι συναυλίες, εισιτήρια και χορηγίες και διαφημίσεις. Η εταιρεία προωθεί και διαχειρίζεται εκδηλώσεις ζωντανής μουσικής και διαχειρίζεται καλλιτέχνες στο τμήμα συναυλιών της Live Nation Concerts. Ο βραχίονας διαχείρισης καλλιτεχνών της Live Nation Entertainment, που ονομάζεται Artist Nation, περιλαμβάνεται στο τμήμα συναυλιών του και περιλαμβάνει επίσης τη Front Line Management και την Roc Nation . Η Live Nation Entertainment διαθέτει και λειτουργεί χώρους, συμπεριλαμβανομένου του House of Blues. Η εταιρεία πωλεί εισιτήρια σε ζωντανές εκδηλώσεις μέσω του Ticketmaster