Home / Ενημέρωση / Η σημασία της συμπεριφοράς του ηχολήπτη

Η σημασία της συμπεριφοράς του ηχολήπτη

Η σημασία της συμπεριφοράς του ηχολήπτη – Κώδικας δεοντολογίας.

 

 

 

Ο ηχολήπτης είναι ο ενδιάμεσος μεταξύ του μουσικού και της καταγραφής ή αναπαραγωγής ενός μουσικού έργου και πιθανόν ο τελευταίος ανθρώπινος παράγοντας σε αυτή την πολύπλοκη αλυσίδα.

Ως τέτοιος, έχει καταλυτικό ρόλο στην τελική διαμόρφωση του έργου.

Στο κομμάτι της τεχνογνωσίας υπάρχουν κάποια δεδομένα, κάποιες ελάχιστες προϋποθέσεις κατάρτισης που πρέπει να πληροί ένας επαγγελματίας ηχολήπτης.

Είτε αυτοδίδακτος, είτε απόφοιτος σχολής/πανεπιστημίου, δε μπορεί να δηλώνει ηχολήπτης αν δεν έχει κάποιες γνώσεις και κάποια τριβή με το αντικείμενο.

Υπάρχει όμως και ένα άλλο κομμάτι, η συμπεριφορά του, που παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο με την κατάρτιση και μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ δύο τεχνικών. Και ενώ η τεχνογνωσία είναι ζήτημα μελέτης και εξάσκησης, η συμπεριφορά είναι ζήτημα κοινωνικοποίησης και προσωπικότητας.

Ο λόγος για τον οποίο κάποιοι ηχολήπτες χαίρουν της εκτίμησης και της προτίμησης των μουσικών, δεν είναι ούτε το rack με τους προενισχυτές που κουβαλάνε, ούτε οι γνωριμίες τους στην αγορά, ούτε η εντυπωσιακή χρήση τεχνικής ορολογίας. Ένας λόγος για να συμπαθήσει ένας μουσικός ένα ηχολήπτη είναι να τύχει σωστής συμπεριφοράς.

Σωστή συμπεριφορά σημαίνει:

  • Δεν κάνουμε υποτιμητικά σχόλια για τον εξοπλισμό που έχει φέρει ένας μουσικός. Αντίθετα, τον αφήνουμε να τον χρησιμοποιήσει και στη συνέχεια του προτείνουμε τη δική μας εναλλακτική λύση εάν υπάρχει.
  • Μιλάμε στον πληθυντικό όταν μας μιλάνε στον πληθυντικό και στον ενικό όταν μας μιλάνε στον ενικό. Η υπερβολική ευγένεια αλλά και η υπερβολική οικειότητα καλλιεργούν το δικό τους κακότροπο κλίμα.
  • Δεν γελάμε όταν οι μουσικοί ηχογραφούν ή κάνουν πρόβα, γιατί υπάρχει η πιθανότητα να τους δημιουργηθεί η εντύπωση ότι γελάμε μαζί τους ή με αυτό που παίζουν.
  • Δείχνουμε συγκεντρωμένοι σε αυτό που συμβαίνει κάθε στιγμή.
  • Οι εφημερίδες και τα περιοδικά δεν έχουν θέση στα χέρια μας την ώρα της δουλειάς. Δείχνει ότι βαριόμαστε εντελώς αυτό που ακούμε.
  •  Κλείνουμε το κινητό μπροστά στους μουσικούς την ώρα που ξεκινάει η εργασία και το ανοίγουμε όταν τελειώσει.
  • Δεν σχολιάζουμε το παίξιμο ενός μουσικού με κάποιον άλλο μουσικό.
  • Ενημερώνουμε άμεσα τον καλλιτέχνη ή το συγκρότημα για κρίσιμες αποφάσεις που τυχόν θα πάρουμε.
  • Οι μουσικοί, ειδικά όταν δεν έχουν μεγάλη πείρα, κάνουν πολλές ερωτήσεις τεχνικής φύσεως. Αν έχουμε το χρόνο, απαντάμε ευγενικά και εκλαϊκευμένα. Αν δεν έχουμε το χρόνο, ζητάμε συγνώμη και επιφυλασσόμαστε να απαντήσουμε με την πρώτη ευκαιρία.
  • Σε ερωτήσεις του στυλ «μπορείς να μας κάνεις να ακουγόμαστε σαν τους Metallica;» δεν απαντάμε «όχι!» (χαμηλή αυτοεκτίμηση) ούτε «ναι!» (ψωνάρα με πτυχίο) αλλά «μπορώ να σας κάνω να ακούγεστε σαν τους _____ (όνομα του ίδιου του συγκροτήματος) την καλύτερή τους μέρα».
  • Αποφεύγουμε να παίρνουμε αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα τον ήχο ενός δημιουργού, ερήμην του.

Μιχάλης Σπανός

Creative Commons License Η σημασία της συμπεριφοράς του ηχολήπτη is licensed by Stayingalive.gr under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 United States License.
Αρέσει σε %d bloggers: