Παγκόσμια μουσική βιομηχανία και Ελληνική πραγματικότητα (Μέρος 1ο)

Το παρακάτω άρθρο  στηρίζεται σε δύο αναλύσεις. Το πρώτο μέρος αφορά την παγκόσμια αγορά και το δεύτερο την Ελληνική πραγματικότητα.

Στόχος του είναι η ενημέρωση των νέων για τις τάσεις της αγοράς.

Οι πηγές του άρθρου είναι: Η παγκόσμια έρευνα αγοράς IFPI Global Music Report 2019 (2nd April 2019) https://ifpi.org/news/IFPI-GLOBAL-MUSIC-REPORT-2019  και μια πρόσφατη διπλωματική εργασία για τη ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΙ SOCIAL MEDIA ( Φεβρουάριος 2019) https://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/23015/4/KofidisKonstantinosMsc2019.pdf

Μέρος 1ο

Η έκθεση της IFPI Global Music Report 2019 σε εικόνες και αριθμούς

Η μουσική έχει γίνει πραγματικά παγκόσμια – με τρόπους που κανείς ποτέ δεν φανταζόταν.

Από το νοτιοκορεατικό boy band BTS, που κερδίζει τις καρδιές των θαυμαστών από τη Σεούλ έως το Ρίο, στον κολομβιανό reggaeton τραγουδιστή, J Balvin, παίρνοντας τη θέση του στην παγκόσμια ποπ ελίτ, σε νεοεμφανιζόμενα αστέρια όπως η γαλλικής καταγωγής καλλιτέχνης από το Μάλι  Aya Nakamura, όπου η γλώσσα δεν αποτελεί εμπόδιο για  εκτός συνόρων επιτυχία .

Η παγκόσμια μουσική κοινότητα δεν ήταν ποτέ πιο συνδεδεμένη και οι οπαδοί με τους καλλιτέχνες αγκαλιάζουν τις ευκαιρίες αυτής της νέας εποχής για να απολαύσουν και να μοιραστούν τη μουσική που αγαπούν, ανεξάρτητα από πού προέρχεται.

Έχουμε δει τέσσερα συνεχόμενα χρόνια ανάπτυξης, οδηγούμενη από μεγάλη μουσική από απίστευτους καλλιτέχνες σε συνεργασία με ταλαντούχους, παθιασμένους ανθρώπους σε δισκογραφικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο που τους βοηθούν να συνειδητοποιήσουν το δημιουργικό και εμπορικό τους δυναμικό. Σήμερα, αυτή η συνεργασία παίρνει πολλές μορφές, με τους καλλιτέχνες να αξιοποιούν την εκτεταμένη τεχνογνωσία και τις πηγές που παρέχουν οι δισκογραφικές εταιρείες. Τελικά, σφυρηλατείται με την απλή προϋπόθεση της κοινής αγάπης της μουσικής και του αμοιβαίου σεβασμού.

Μία από τις πιο συναρπαστικές πτυχές αυτής της παγκόσμιας ανάπτυξης είναι οι περιοχές που την οδηγούν.

Για τέταρτη συνεχή χρονιά, η Λατινική Αμερική έχει δει τη μεγαλύτερη περιφερειακή ανάπτυξη, με χώρες όπως η Βραζιλία να οδηγούν το δρόμο.

Η Ασία γίνεται παγκόσμιος παίκτης, με αγορές όπως η Κίνα και η Νότια Κορέα να τροφοδοτούν και να επενδύουν στην ανάπτυξη. Η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αφρική, τώρα πλέον δίνουν μεγάλη προσοχή, ιδιαίτερα, σε αυτά τα μέρη, καθώς και οι καλλιτέχνες που αναδύονται από εκεί, ήδη αποκομίζουν πραγματικό όφελος.

Η καταγραφή των επενδύσεων των εταιρειών, των τοπικών εταιρικών σχέσεων και η αύξηση της διαθεσιμότητας δεδομένων κινητής τηλεφωνίας έχουν οδηγήσει σε ένα πλούσιο και ποικίλο παγκόσμιο τοπίο με τους ακόλουθους σε κάθε περιοχή να έχουν πρόσβαση στη μουσική μέσω ενός μοναδικού και εξελισσόμενου συνδυασμού μορφών και υπηρεσιών.

Όσο αυτό συνεχίζεται, τα έσοδα επιστρέφονται στους καλλιτέχνες, τους πολιτισμούς και τις κοινότητες για να προκαλέσουν τον επόμενο κύκλο της δημιουργικής προσπάθειας.

Τα παγκόσμια ηχογραφημένα έσοδα της μουσικής βιομηχανίας 2001-2018 (σε δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ)

Τα έσοδα από παγκόσμια ηχογραφημένη μουσική ανήλθαν σε 19,1 δισ. Δολ. Το 2018, αύξηση 9,7% σε χέση με το 2017 και ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης από το προηγούμενο έτος (+ 7,4%).

 

+9,7%  Αύξηση της ανάπτυξης της αγοράς

+32,9% Αυξήθηκαν τα έσοδα της πληρωμένης ροής ( Spotify- YouTube κλπ)

+34% Αύξηση στην ανάπτυξη των εσόδων από τη συνολική ροή.

+46,9% Αύξηση τα έσοδα από το μερίδιο της ροής

– 21,2% Ήταν η μείωση των εσόδων από downloads

– 10,1% Ήταν η μείωση των φυσικών εσόδων ( πωλήσεις cd κλπ)

 

 

 

 

Τα συνολικά ψηφιακά έσοδα αυξήθηκαν κατά 21,1% στα 11,2 δισ. Δολάρια το 2018, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το ποσό των 10 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ και τώρα αντιπροσωπεύουν το 58,9% των συνολικών εσόδων από ηχογραφημένη μουσική.

Σε αυτή τη μορφή, η εικόνα ήταν διαφορετική, καθώς η ροή παρουσίαζε ισχυρή άνοδο (αύξηση κατά 34,0% στα 8,9 δισ. Δολ.), Ενώ οι λήψεις σημείωσαν πτώση 21,2%, μειώνοντας το 7,7% της συνολικής αγοράς.
Ειδικότερα, η πληρωμένη ροή ήχου ήταν και πάλι βασικός παράγοντας (+ 32,9%), με σχεδόν όλες τις αγορές να αναφέρουν αύξηση στον τομέα αυτό. Το ψηφιακό πλέον αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% των εσόδων σε 38 αγορές.

 

Τα έσοδα από τη φυσική μορφή παρουσίασαν συνεχή μείωση το 2018, μειώνοντας κατά 10,1% και τώρα αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο της συνολικής αγοράς (24,7%).
Όπως και κατά το προηγούμενο έτος, η πλειοψηφία των αγορών παρουσίασε μείωση των εσόδων της φυσικής μορφής, αλλά ένας μικρός αριθμός αγορών κατέγραψε την τάση, σημειώνοντας αύξηση (Ινδία + 21,2%, Ιαπωνία + 2,3%, Νότια Κορέα + 28,8%) και τα φυσικά έσοδα εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό ποσοστό της αγοράς σε ορισμένες χώρες (που αντιπροσωπεύουν 71%, 47% και 35% της αγοράς στην Ιαπωνία, την Πολωνία και τη Γερμανία αντίστοιχα).
Τα έσοδα από βινύλιο διατήρησαν επίσης την ανοδική πορεία τους, σημειώνοντας άνοδο για το δέκατο τρίτο συνεχές έτος, αυξάνοντας το 6,0% και διατηρώντας το 3,6% της συνολικής αγοράς.

 

 

Τα έσοδα από δικαιώματα απόδοσης – χρήση της εγγεγραμμένης μουσικής από ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς και δημόσιους χώρους – αυξήθηκαν το 2018, σημειώνοντας αύξηση 9,8%. Το σύνολο των εσόδων από δικαιώματα επίδοσης ύψους 2,7 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ αντιπροσωπεύει το 14,0% του συνόλου των εσόδων της βιομηχανίας μουσικής

 

 

Ο συγχρονισμός – τα έσοδα από τη χρήση της μουσικής στη διαφήμιση, το κινηματογράφο, τα παιχνίδια και την τηλεόραση – σημείωσε αύξηση 5,2%, σε χαμηλότερο ποσοστό από ό, τι το προηγούμενο έτος (14,6%), διατηρώντας όμως το 2,3% της συνολικής μουσικής αγοράς.

 

Η παγκόσμια μουσική  δείχνει τις τάσεις της αγοράς και προσαρμόζεται στις ανάγκες της εποχής σε συνάρτηση με  τις ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας. Και εφόσον μιλάμε πια για την ψηφιακή εποχή στον 21 αιώνα, το παρήγορο για τους λάτρεις του αναλογικού ήχου είναι ότι το βινύλιο εμφανίζει ανοδική τάση εδω και μια δεκαετία διατηρώντας ένα 4% περίπου των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς

Συνεχίζεται ….

 

 

 

Check Also

Παγκόσμια μουσική βιομηχανία και Ελληνική πραγματικότητα (Μέρος 2ο)

Η μουσική βιομηχανία και η προώθησή της στον Ελλαδικό χώρο   Η Ελλάδα παραμένει μια …

Discover more from Stayingalive.gr

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading