16 ώρες επιμόρφωσης με τον κ. Δημήτρη Αδάμ

 

Network Performance  M.I.D.I & Open Sound Control

 

Δημήτρης Αδάμ

Δικαιολογημένα τον χαρακτηρίζουν MIDI Guru. Ο κ. Δημήτρης Αδάμ το απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο. Για δύο Τρίτες (3 και 10/3/2020) και σε σύνολο πλέον των 16 ωρών επιμόρφωσης, ο εισηγητής του σεμιναρίου Network Performance  M.I.D.I & Open Sound Control  φρόντισε ώστε να κατανοήσουν οι τεχνικοί την έννοια της χρήσης τεχνολογίας δικτύων για την επικοινωνία εξοπλισμού που συναντάμε στους χώρους που εργαζόμαστε.

Στο ρόλο του βοηθού εισηγητή, ο Δημήτρης Κοκκινίδης, ο οποίος εμπλούτισε τη διδασκαλία με επεξηγήσεις και παραδείγματα και αντιμετώπιση προβλημάτων παρέχοντας τον προσωπικό του εξοπλισμό (2 Χ ψηφιακές κονσόλες, D.A.W, midi controllers, midi port κλπ) τόσο για τις ανάγκες του σεμιναρίου  όσο και στην πρακτική εφαρμογή.

Ο χώρος που επιλέχτηκε για τη διεξαγωγή της επιμόρφωσης ήταν το “Ξέφωτο” το οποίο παρείχε τον απαιτούμενο συμπληρωματικό εξοπλισμό φωτισμού για τις ανάγκες του σεμιναρίου.

 

Ημέρα 1η Τρίτη 3/3/20

 

MIDI

Την πρώτη μέρα  αναλύθηκε η θεωρία του MIDI – όση τουλάχιστον μπορούσε να χωρέσει στο πρώτο οκτάωρο – για τη χρήση τεχνολογίας MIDI- και ο εισηγητής περιορίστηκε  σε εκείνα που ήταν απαραίτητα να γνωρίζουν οι τεχνικοί για τη χρήση και το συγχρονισμό μουσικών προγραμμάτων, εξοπλισμού ήχου και φωτισμού αποφεύγοντας τις πληροφορίες που αφορούν τη χρήση midi από μουσικούς.

Χειμαρρώδης στη πληροφορία των bits & bytes, hexadecimal εξηγώντας τον λόγο για τον οποίο η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι κυρίαρχη τα τελευταία 38 χρόνια και χρησιμοποιείται παγκόσμια από μουσικούς, D.J, παραγωγούς, εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες και χομπίστες για να δημιουργούν, να εκτελούν, να μαθαίνουν, αλλά και να μοιράζονται τη μουσική και καλλιτεχνική δημιουργία, αποδεικνύοντας ότι εξακολουθεί να παραμένει αναντικατάστατη τεχνολογία εν όψει της νέας έκδοσης της πρόσφατης M.I.Di 2 τεχνολογίας.

Συνδέσεις

Συνδεσμολογία, καλώδια, επικοινωνίας, χρήση Midi Machine Control (MMC), Midi Show Control (MSC),  αναφορά στα πρωτόκολλα  DMX, ART-NET, SACN.   και στη συνέχεια  midi messages, Channel voice messages, Channel mode messages, System messages, Midi controller numbers, Register and not register numbers (LSB/ MSB) μικρό διάλειμμα και SYS-EX. Η συμμετοχή των επιμορφούμενων με ερωτήσεις και απορίες έδωσε το στίγμα της διαδραστικής εξέλιξης του διημέρου σεμιναρίου.

Μετά τη θεωρία ακολούθησε η πρακτική εφαρμογή από τους συμμετέχοντες. Συγχρονισμός ψηφιακών κονσολών ήχου και D.A.W με midi εντολές,  χειρισμός και επίλυση προβλημάτων τα οποία ενδεχομένως να αντιμετώπιζαν σε ένα show όπου θα έπρεπε να συγχρονίσουν προηχογραφημένο υλικό με τη ψηφιακή κονσόλα.

Δύο ομάδες καταρτιζομένων η μία με τον Δ. Κοκκινίδη και η άλλη με τον Δ.Αδάμ πειραματίστηκαν σε ποικίλα σενάρια, δίνοντας με το καλύτερο τρόπο την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να εμπεδώσουν και να αφομοιώσουν με το καλύτερο δυνατό τρόπο την ύλη της πρώτης ημέρας.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ημέρα 2η Τρίτη 10/3/20

Networking RTP-MIDI

Midi over ethernet ή WiFi δίκτυο – Open Sound Control

 

Η δεύτερη μέρα του σεμιναρίου ξεκίνησε με RTP δίκτυα και τη μεταφορά midi μηνυμάτων με χρήση πακέτων RTP (Real Time Protocol) μέσω δικτύων  Ethernet  – WiFi,

 

 

Δίκτυα RTP- MIDI σε λειτουργικά συστήματα Windows καθώς επίσης και σε λειτουργικά OSX- iOS, με τη χρήση τεχνολογίας CoreMidi της Apple η οποία χειρίζεται αυτόματα τη μεταφορά δεδομένων midi μεταξύ εφαρμογών λογισμικού (sequencers, softsynths κ.λ.π.) και εξωτερικών συσκευών  midi  συνδεμένων μέσω USB, FireWire. Παραδείγματα και εφαρμογές και περνάμε στον τελευταίο κύκλο τεχνολογίας RTP . To Open Sound Control .

 

 

Το  Open Sound Control  (OSC)  είναι ένα πρωτόκολλο  επικοινωνίας μεταξύ υπολογιστών , έξυπνων συσκευών ελέγχου και αναπαραγωγής πολυμέσων που η τεχνολογία τους αξιοποιεί τις σύγχρονες τεχνολογίες δικτύωσης.

 

Το  Open Sound Control  (OSC) δεν είναι μία ψηφιακή γλώσσα, δεν έχει εντολές και μηνύματα για συγκεκριμένες λειτουργίες. Απλά δίνει μιά ταυτότητα στη πληροφορία και τη μεταφέρει χρησιμοποιώντας τη σύνταξη του UDP πρωτοκόλλου το οποίο χρησιμοποιείται για επικοινωνία στα τοπικά δίκτυα και αφήνεται στην επιλογή του χρήστη να αποφασίσει πως θα διαχειριστεί την πληροφορία για να τη μεταφέρει και να την ερμηνεύσει από ή προς τον αποδέκτης (Controller). Αυτός είναι και ο λόγος που το πρωτόκολλο ονομάζεται “ανοιχτό” (Open).

 

Ακολούθησαν παραδείγματα ενεργοποίησης σκηνών φωτισμού και συγχρονισμός με ήχο και video με εντολές OSC και MIDI και δόθηκε η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να κάνουν πρακτική εφαρμογή της ύλης στο συγχρονισμό του διαθέσιμου εξοπλισμού ενώ μεγάλη έμφαση δόθηκε και σε ένα ακόμη χρήσιμο εργαλείο απαραίτητο για το συγχρονισμό των τεχνολογιών, το Q-lab.

Q-Lab

Το Q-lab σήμερα χρησιμοποιείται κυρίως στην εφαρμογή θεατρικού ηχητικού σχεδιασμού, αλλά είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για το συγχρονισμό ήχου εικόνας και φωτισμού. Ο κ. Δημήτρης Αδάμ δεσμεύτηκε να αφιερώσει ένα επόμενο σεμινάριο για όσους το χρησιμοποιούν και ενδιαφέρονται να μάθουν καλύτερα.

Τέλος να αναφέρουμε ότι την διοργάνωση της παραγωγής την έκανε η ThessPro, αποδεικνύοντας με τις εξειδικευμένες επιμορφώσεις της, ότι γνωρίζει και συμπληρώνει  τα κενά που υπάρχουν στην αγορά.

Check Also

Εξειδικευμένη επιμόρφωση: Performance Network – Midi & O.S.C

Η πρόσφατη ένταξη στο δυναμικό της εκπαιδευτικής ομάδας της ThessPro του κ. Δημήτρη Αδάμ επισφραγίζεται με τον καλύτερο τρόπο.

Discover more from Stayingalive.gr

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading