Αφιερωμένο σε όλους εκείνους που προσπαθούν να μεταφέρουν γνώση στους άλλους, με αγάπη !
“Να ανοίξει η συζήτηση με θεωρία αλλά και πράξη. Μόνο να κερδίσουμε μπορούμε σε κάτι έστω κι αν αυτό είναι μόνο γνώση.”
Αυτό προσπαθεί να κάνει ετούτο το blog.Γνώση υπάρχει. Πάσχει όμως στο Transfer Function.Ένα άνοιγμα στα νέα παιδιά που ενδιαφέρονται να μάθουν κάτι και δεν ξέρουν το πως και απο ποιόν, σε ένα χώρο που έχει κατακλυστεί πιά από “επιστήμονες” κάθε μορφής, οι οποίοι άποψη έχουν γιά το κάθε τι, αλλά τεκμιρίωση ανύπαρκτη.
Τη περασμένη εβδομάδα έπεσε το μάτι μου σε ένα μπλογκ …..ανώνυμο ! Διάβασα μερικά άρθρα και σκέφτηκα ότι ο “τύπος” ασχολείται για τα καλά. Ο “τύπος” αυτός ονομάζεται Νίκος Ψεγιαννάκης, συνάδελφος που μέχρι εκείνη τη στιγμή δε γνώριζα καν την ύπαρξή του. Επικοινώνησα μαζί του και σε μερικά λεπτά είχαμε συνεννοηθεί. Θεώρησα υποχρέωσή μου να τον συμπεριλλάβω στις ενημερώσεις του μπλογκ, παραχωρόντας του μια στήλη ενημέρωσης για το μπλογκ του, Plus6dB (rss), (αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός μας). Η πρόσβαση όλων στη γνώση που διστυχώς ενώ κυκλοφορεί ελεύθερα σε όλες τις υπόλοιπες χώρες, στη δική μας είναι επτασφράγιστο μυστικό. Όπως πολύ σωστα είχε επισημάνει ο Παύλος Σαπουντζής “Δεν έχει καμιά αξία η πληροφορία αν δεν μεταδίδεται. Αν δε τη μοιραστεις παύει να είναι πληροφορία.” .
Ας δούμε όμως ποιός βρίσκεται πίσω απο αυτό το μπλογκ.
Ο Νικος Ψεγιαννάκης .μας λέει :
Το 2011 παρακολούθησα ένα σεμινάριο της Meyer Sound που ονομαζόταν Comprehensive System Design and Implementation το οποίο με έβαλε στον απίστευτο κόσμο του σχεδιασμού συστημάτων PA για τα καλά.
Μετά από αυτήν την εμπειρία κατάλαβα πως υπάρχει τρόπος να δίνω μορφή σε όλα αυτά που με ενοχλούσαν και σε όλα αυτά που μέχρι τότε τα αυτιά μου μπορούσαν να ακούσουν αλλά δεν ήξεραν πως να τα εξηγήσουν. Ποιά θα μπορούσε να ήταν η λύση όταν ένα απλό γραφικό δεν μπορούσε να κάνει τη δουλειά; Ευτυχώς για εμάς υπάρχουν κάποιοι άλλοι που έχουν δώσει απαντήσεις σε ολα αυτά τα ερωτήματα.
Το 2014 αποφάσισα να αποκωδικοποιήσω όλα αυτά που είχα καταγράψει από το σεμινάριο σε σημειώσεις, να τα εμπλουτίσω με δικές μου εμπειρίες και με παραδείγματα και σιγά σιγά να τα βάλω όλα σε ένα blog ώστε να μπορεί ο καθένας να τα διαβάσει και να τα κατανοήσει(ελπίζω να είναι κατανοητά), αλλά, να μπορώ κι εγώ να ανατρέχω και να βρίσκω όλο το ενδιαφέρον αυτό υλικό συγκεντρωμένο όποτε το χρειαστώ.
Θα μπορούσε κάποιος να τα βρει στο διαδίκτυο ή σε κάποια βιβλία; Σίγουρα, αλλά όχι στα Ελληνικά. Σκέφτηκα λοιπόν, πως αφού ηταν για εμένα δύσκολο να τα κατανοήσω και να τα αποκωδικοποιήσω ενώ γνωρίζω κάποια λίγα αγγλικά, πώς θα μπορούσε να το κάνει αυτός που έχει τη δυναμική αλλά δεν ξέρει αγγλικά; Μόνο εάν έχει την πληροφορία στα Ελληνικά. Σίγουρα δεν είναι ένα επιστημονικό εγχειρίδιο αλλά μπορεί να δώσει το έναυσμα σε κάποιον να ψάξει και να πάει πιο πέρα.
Με ρώτησαν γιατί αποφάσισα να εκτεθώ σε όλους αυτούς τους “επιστήμονες” εκεί έξω. Θα ήθελα πολύ να γνωρίσω κάποιον και να συζητήσουμε για την επιστήμη αυτή και να μου μάθει πολλά περισσότερα από αυτά τα λίγα που λέω πως ξέρω. Πιστεύω πως τα γραπτά μένουν ενώ τα λόγια ή οι άσκοπες συζητήσεις σε κάποιο παράθυρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης χάνονται και δεν κατακάθονται μέσα μας σαν γνώση.
Η επιστήμη αυτή είναι μία τέχνη στην πραγματικότητα που αποτελείται από διαφορετικά μέρη και όχι μόνο από ένα μικρόφωνο μετρήσεων και ένα πρόγραμμα. Ψάχνω, διαβάζω, ρωτάω, συζητάω, δοκιμάζω, πειραματίζομαι, κάνω λάθη, και όλα αυτά για να μάθω και να γίνω καλύτερος. Δυστυχώς δεν τα ξέρω όλα ούτε έχω όση εμπειρία αλλά και ευκαιρίες με κάποιον που το κάνει αυτό 20 χρόνια. Ευελπιστώ να μου δοθούν οι ευκαιρίες ώστε να μάθω περισσότερα, να γίνω καλύτερος και να τα μοιραστώ στο blog.
Να ανοίξει η συζήτηση με θεωρία αλλά και πράξη. Μόνο να κερδίσουμε μπορούμε σε κάτι έστω κι αν αυτό είναι μόνο γνώση. Από τότε που ξεκίνησα το μπλόγκ δεν είχα κάποια αρνητική κριτική από την “επιστημονική κοινότητα”. H ανατροφοδότηση που φτάνει στα αυτιά μου είναι καλά και θετικά σχόλια και χαίρομαι για αυτό.
Τι χρειάζεται λοιπόν για να ξεκινήσει κάποιος να μπαίνει στον κόσμο του σχεδιασμού ηχητικών συστημάτων για μικρά και μεγάλα συστήματα PA?
Θεωρία
- Γερή κατανόηση του αλφάβητου της φάσης.
- Γερή κατανόηση του αλφάβητου των decibel.
- Γερή κατανόηση του αθροίσματος σημάτων ( Προϋποθέτει γνώση των παραπάνω)
- Γιατί και πως (-6db)+(-6db) = 0db εξαρτώμενο από τη φασική διαφορά των δύο.
- Κατανόηση των sampling, FFT, RTA, συνάρτησης μεταφοράς, κρουστική απόκριση(IR).
Εξοπλισμός
- Δύο αυτιά. Χρειάζονται όταν όλα δείχνουν όμορφα στο RTA αλλά ακούγονται χάλια.
- Ένα καλό μικρόφωνο μετρήσεων
- Ένα pc με το πρόγραμμα μετρήσεων και μία κάρτα ήχου με τουλάχιστον δύο εισόδους
- Ένα ή δύο ηχεία
Κατανοώντας τα παραπάνω και επενδύοντας σε χρόνο για μελέτη και πειραματισμό μπορεί κάποιος να ξεκινήσει να μπαίνει με αρκετά γερές βάσεις στον κόσμο του σχεδιασμού συστημάτων ήχου.
Καλή επιτυχία.
Ποιός είναι ο Νίκος Ψεγιαννάκης;
Γεννήθηκα στην Αθήνα. Αφού τέλειωσα το λύκειο το 1997 μετακόμισα για σπουδές στην Αγγλία όπου και τελείωσα το 2002 από το Πανεπιστήμιο του Derby με πτυχίο BSc in Music Technology and Audio System Design.
Ξαναγύρισα στην Αγγλία το 2004 μετά το στρατιωτικό μου για να παρακολουθήσω το μεταπτυχιακό MA in Audio Production στο Πανεπιστήμιο του Westminster του Λονδίνο όπου και τελείωσα το 2005.
Μετά από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες στην Ελλάδα να εργαστώ σαν ηχολήπτης στην τηλεόραση αλλά και σαν σχεδιαστής ήχου για ταινίες και διαφήμιση στράφηκα στο στήσιμο συναυλιών όπου και εργάζομαι από το 2008 σαν τεχνικός και ηχολήπτης. Αρχικά στη μουσική σκηνή Συρμός, μετά για 3.5 χρόνια στη μουσική σκηνή Ρυθμός Stage και από το 2013 μέχρι και σήμερα στη μουσική σκηνή ΙΑΝΟΣ ενώ παράλληλα εργάζομαι και σαν ελεύθερος επαγγελματίας ηχολήπτης και τεχνικός όπου μου ζητηθεί.
Νικος Ψεγιαννάκης ( e-mail : nikospsegiannakis@gmail.com )
Σημείωση του stayingalive :Δεν είμαι δημοσιογράφoς και ούτε φιλοδοξώ να γίνω. Για το λόγο αυτό ζητάω απο τους ανθρώπους στους οποίους αναφέρεται το άρθρο να συντάσσουν και το άρθρο, έτσι ώστε να μην αλλοιωθεί άθελα ή ηθελημένα κάτι από την διατύπωση και το σκεπτικό του συνεντευξιαζόμενου.