Η Michelle Guadalupe Felix Garcia πρέπει να είναι μία από τις λίγες ηχολήπτριες στον πλανήτη που έχει προσωπικά ζητηθεί από τον Chris Martin να βοηθήσει τους Coldplay να ηχογραφήσουν στο στούντιό τους.
Ο τρόπος που έφτασε εκεί είναι μια ιστορία απόλυτης αποφασιστικότητας, φιλοδοξίας και ευαισθητοποίησης, που οδήγησε στη δημιουργία της Audio Accessibility Alliance (AAA), ενός βιομηχανικού think tank που υποστηρίζεται από την Clair Global, με στόχο να ανοίξει διαλόγους και να φέρει ουσιαστικές αλλαγές γύρω από την αναπηρία στην τεχνολογία ψυχαγωγίας και την παραγωγή ζωντανών εκδηλώσεων.
Όταν η Michelle, που είναι τυφλή, επικοινώνησε με τη Live Nation για πιθανές ευκαιρίες εργασίας, αυτό σήμανε την αρχή μιας υψηλού επιπέδου αφύπνισης στη βιομηχανία.
Ο Διευθυντής Παραγωγής της Live Nation, David Helberg, και ο Αντιπρόεδρος Παραγωγής Συναυλιών, Mike Marchetti, προσκάλεσαν τη Michelle στο The Conference: Live at Lititz τον Δεκέμβριο του 2024 με μία ερώτηση στο μυαλό τους: πώς μπορεί η βιομηχανία ζωντανών εκδηλώσεων και περιοδειών να αρχίσει να κάνει τον τεχνικό και «backstage» κόσμο πιο προσβάσιμο;
Αυτό οδήγησε σε μια ειδικά οργανωμένη εκδήλωση στο Rock Lititz, όπου η Live Nation, η Clair Global, η Cohesion, η DiGiCo, η Midas, η Sennheiser και η Tait συγκεντρώθηκαν για να συζητήσουν με τη Michelle σχετικά με την ανάπτυξη μιας πιο φιλικής προς τον χρήστη εμπειρίας. Μετά από όλα, οι μεγάλες αλλαγές ξεκινούν από τη συνεργασία μεταξύ ομοτίμων.
«Το να έχουμε με όλα αυτά τα διεπιστημονικά δημιουργικά μυαλά συνομιλία, ήταν ανεκτίμητο», λέει η Michelle. «Έδωσε στα βασικά στελέχη την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για την προσβασιμότητα και να δουν πώς ένα τυφλό άτομο μπορεί να χειριστεί έναν υπολογιστή, μια κονσόλα και να χρησιμοποιήσει το ProTools.
Ήταν μια καμπύλη εκμάθησης για όλους τους εμπλεκόμενους· υπήρχαν πολλοί έμπειροι άνθρωποι στο χώρο, αλλά οι περισσότεροι δεν ήξεραν ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ProTools με κείμενο σε ομιλία χωρίς καν να κοιτάς τα waveforms.»
Αυτό παρατήρησε και ο Jason Vrobel, Account Executive της Clair Global: «Ήταν πολύ ταπεινωτικό να βλέπεις τη Michelle στη δουλειά. Είναι εξαιρετικά καλή με το ProTools. Ο τρόπος που ακούει τα cues και κινείται γρήγορα είναι κάτι το ιδιαίτερο. Δεν νομίζω κανένας από εμάς να μπορούσε να κάνει ό,τι κάνει εκείνη.»
Ο Jason τώρα είναι μέλος της Επιτροπής της AAA μαζί με τη Michelle και τους συναδέλφους ηχολήπτες Ritchell Lim, Jon Lemon, Cory Wilkins και τον David Helberg της Live Nation.
Κατά τη διάρκεια της συνδιάσκεψης, η Clair διοργάνωσε μια τρίωρη προσωπική ξενάγηση για τη Michelle. «Με πήγαν στο εργαστήριο ξυλουργικής της Cohesion, στο χώρο συναρμολόγησης καμπινών, στο δωμάτιο δοκιμών και μέσα από κάθε στοιχείο, από πυκνωτές και μεμβράνες, έως δοκιμές συχνοτήτων. Ήταν πολύ πρακτικό· μου επέτρεψαν να αγγίξω τα πάντα, και κάθε ερώτηση γινόταν δεκτή με απόλυτο ενδιαφέρον.»
Μετά τη συνδιάσκεψη, το Rock Lititz δώρισε ένα χώρο πρόβας, για να κάνει η Michelle FOH μίξη για τη τραγουδοποιό Sara Hells, και η Clair Global διευκόλυνε μια ηχογράφηση με τον JJ, ένα 11χρονο αγόρι από την Lancaster County που είναι επίσης με προβλήματα όρασης.
Ο JJ ήρθε στην προσοχή της Clair μέσω της VisionCorps, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού στην Πενσυλβάνια που παρέχει εργαλεία και εκπαίδευση σε άτομα με τύφλωση ή απώλεια όρασης για να αποκτήσουν ανεξαρτησία.
Ήταν όνειρό του να ηχογραφήσει ένα τραγούδι, και με την εμπειρία της Michelle δημιουργήθηκε η τέλεια ευκαιρία.
Η Michelle ακτινοβολεί: «Όταν ο Jason είπε στον JJ ότι τραγουδούσε στα ίδια ηχεία (Cohesion) που χρησιμοποιεί ο Kendrick Lamar στις περιοδείες του, ενθουσιάστηκε πάρα πολύ!»
Το να βρίσκεται κοντά σε ένα νέο άτομο με τόσο πάθος για τα όνειρά του χτύπησε προσωπικά τη Michelle, καθώς η δική της πορεία δεν ήταν καθόλου εύκολη.
«Με ενδιέφερε ο ήχος και η μουσική από παιδί», λέει. «Στα 13 μου έμαθα μόνη να χρησιμοποιώ audio interface και λογισμικό studio production, μαθαίνοντας διαρκώς όλα τα χρόνια.
Στα 17, είχα όνειρο να παίξω πιάνο με τους Coldplay και άρχισα να στέλνω email στη διοίκηση τους.»
«Δεν το πίστευα, αλλά τον Οκτώβριο του 2017 με προσκάλεσαν να παίξω στην πρόβα τους στο Σαν Ντιέγκο. Χρησιμοποίησα για πρώτη φορά in‑ear monitor και καθώς περπατούσαμε μέσα στο στάδιο, ένιωσα τη θερμότητα της κονσόλας μίξης δίπλα μου.
Τότε κατάλαβα ότι η ηχοληψία δεν ήταν χόμπι για μένα — ήθελα να αφιερώσω τη ζωή μου σε αυτό.
Η μπάντα είναι τόσο ταπεινή και είμαι πολύ ευγνώμων, γιατί χωρίς εκείνο το αρχικό αίτημα, δεν θα ήμουν εδώ, να κάνω αυτό που κάνω τώρα.»
Η Michelle κατάγεται από το Μεξικό και με την υποστήριξη των γονιών της η οικογένεια μετακόμισε στο Σαν Ντιέγκο για να της δοθεί η καλύτερη εκπαίδευση στον επαγγελματικό ήχο.
«Τα αγγλικά είναι η δεύτερη μου γλώσσα, και μετακόμισα σε αυτή τη ξένη κουλτούρα για να εκπληρώσω το όνειρό μου. Κάναμε όλες τις απαραίτητες διευθετήσεις, έδωσα ένα τεστ αγγλικών και μόλις με δέχτηκαν στο κολλέγιο, ο διδάσκων μου είπε: ‘Θα έπρεπε να αλλάξεις ειδικότητα γιατί είναι πολύ δύσκολο για άτομα με όραση να ακολουθήσουν καριέρα στον ήχο, οπότε για σένα θα είναι αδύνατο.’
Αυτό με χτύπησε σαν βόμβα, αλλά με έκανε πιο αποφασισμένη να συνεχίσω.»
Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Michelle, η νεαρή γυναίκα που έπεισε τη διοίκηση των Coldplay να την αφήσει να παίξει το πιάνο του Chris Martin, αποφοίτησε το 2022 με πτυχίο στη Μουσική, Τεχνολογία Ηχογράφησης και Σχεδίαση Ήχου.
Συνεχίζει: «Διατήρησα επαφή με τους Coldplay, και ο μάνατζερ τους ρώτησε αν θα ήθελα να έρθω στο στούντιό τους στη Malibu. Φυσικά είπα ναι! Άκουσα το άλμπουμ τους πέντε μήνες πριν κυκλοφορήσει, αλλά το πιο όμορφο ήταν ότι δεν ένιωσα σαν φαν.
Με αντιμετώπισαν σαν μηχανικό επειδή είχα σπουδάσει.»
«Ο Chris με κοίταξε και είπε: “Θέλω να ηχογραφήσω αυτό· μπορείς να αναλάβεις;” Έμεινα πολύ συγκινημένη από αυτή την εμπιστοσύνη. Με έβαλε στο ProTools τους και ήταν τα πιο τρελά πέντε λεπτά της ζωής μου…»
Όσο εντυπωσιακή κι αν είναι η ιστορία της Michelle μέχρι τώρα, με πολύ δουλειά ακόμα μπροστά της, η προσβασιμότητα παραμένει στην ατζέντα και θα γίνει κανονικότητα μόνο μέσω συνεχούς συνεργασίας σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
Κλείνοντας, λέει: «Ως οργανισμός, η AAA θέλει να έχει ευρεία εστίαση στην προσβασιμότητα, αλλά σε αυτή τη στιγμή μιλάμε για τύφλωση γιατί αυτή είναι η δική μου εμπειρία.
Στη Clair Global υπήρξε τέτοια διευκόλυνση και αφού κατάλαβα πλήρως τι κάνει η εταιρεία, αισθάνομαι πιο σίγουρη από ποτέ ότι θέλω να περιοδεύσω με κάποιον τρόπο.»
Πηγη: https://www.clairglobal.com/press-articles/clair-global-backs-audio-accessibility-alliance